top of page

Ingame      Historie      Geografi      Guderne     Racerne      Andre Væsner

Ingame

Når du har sørget for alt det praktiske og træder ind i spillet, vil du forvandle dig til en karakter, med et andet navn, en anden tro, i en anden verden, og måske som et andet væsen. Så er du in-game.

Vi forventer ikke at du kan huske hele A’kastins historie udenad, men vi vil opfordre dig til at lære lidt om de forskellige guder, samt de omkringliggende lande.

Vi vil her kort fortælle hvad du bør vide, når du befinder dig i A’kastin. Dette er ting der tæller som almen viden for alle som er ingame, og er derfor nyttig viden for dig som spiller.

Hvis du vil vide mere om de nævnte ting, er det muligt at læse mere i dybden, ved at klikke på emnet i oversigten til venstre på siden.

Vi håber at du som minimum vil læse op på din egen guddom, og det land hvor din karakter kommer fra.

Vi har prøvet at dele informationerne op, så det er lettere for dig at få de mest nødvendige informationer til din karakter.

Papirruller

Almen viden

A'kastin ligger på en kæmpestor landmasse, kaldet Kalish. Kalish er inddelt i flere andre lande, hvoraf A'kastin er det sted hvor flest racer lever iblandt hinanden.

Hovedstaden i A'kastin hedder Marcusstadt. Det er her kroen ligger, og det er i dette område at vi befinder os i.

 

Mennesker er de mest almindelige væsner i A'kastin. De kommer enten fra Kejserriget i Nordland, Permersland, eller Sydland. De tilbeder typisk guden Kelllwan, som bliver repræsenteret af en blå eller grå kongekrone. Hans farver er blå og hvid, og derfor vil disse farver være almindelige at se rundt omkring i byen. 

Mennesker kan også tro på andre guder. Ewen er gud for magi og visdom, og er ofte tilbedt af elvere, men også af magibrugere, såsom troldmænd. Esselaia er gudinde for naturen, og Raffael Moordet er tyvenes gud. 

Raffael Moordet troende, er naturligvis nogle slyngler, som bør klynges op hvis de bliver grebet i at tilbede deres afskum af en gud. Tror man på ham, gør man naturligvis sit ypperste for aldrig, aldrig, aldrig at blive opdaget!

Forsvar af byen

Elvere er kloge væsner, hvilket også kan få dem til at føle sig mere fornemme end andre, og de sorte af slagsen har deres helt eget hiraki kørende.

Elverne kommer fra det meget lukkede land, Mek, og en ung og smuk elver kan sagtens være 1000 år gammel. 

De fleste elvere tilbeder Ewen, bortset fra sortelvere. Sortelverne tilbeder kun Ilsherne, som er børn af deres afdøde gudinde, Daikia. Skovelvere holder dog også meget af Esselaia.

Dværge og halvlange kommer og går. Vi ser ikke mange af dem, men de er her. Begge racer stammer fra landet Livets Ende, og tilbeder Kelllwan.

Orkerne, goblinerne, og troldene er både møgirriterende og dødsens farlige. De har ikke mange hjerneceller at flytte med, men de har muskler, og desværre har nogle af dem også lært noget magi. De tilbeder Orlek, og kommer fra De Uendelige Sletter.

Til slut har vi Skriveren og Den Vandrende. Ingen ved noget om dem, udover at de nogle gange blander sig i hvad der sker på Kalish. Men hvor de kommer fra, og hvad de er for nogle væsner, ved ingen.

bottom of page